W czerwcu, lipcu i sierpniu PKP PLK przeprowadzą prace remontowe na linii łączącej Warszawę z Częstochową i Katowicami w rejonie Piotrkowa Trybunalskiego. Roboty na „Wiedence” pozwolą na uniknięcie wprowadzenia ograniczeń prędkości. Stanowią też bazę do ewentualnej dalszej poprawy parametrów technicznych szlaku w kolejnych latach.
Kompleksowy remont linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice na łączącym województwa łódzkie i śląskie odcinku Koluszki – Częstochowa zakończył się w 2015 r. Wówczas pociągi zaczęły kursować tam z prędkością 120 km/godz. W 2021 r. PKP PLK podniosły zaś maksymalną szybkość do 140 km/godz. na krótkim odcinku w rejonie Radomska. Czy wkrótce doczekamy się kolejnego przyspieszenia? Wzmocnienie podtorza i wymiana podkładów
– W tym miesiącu kontynuowane będą roboty związane ze wzmocnieniem podtorza na szlaku Baby – Piotrków Trybunalski na linii nr 1 – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Póki co prace mają pozwolić na uniknięcie wprowadzenia ograniczenia prędkości, ale w przyszłości mogą mieć znaczenie w kontekście jej podniesienia. Ruch pociągów jest tam obecnie prowadzony po jednym torze. Zadanie ma zostać zakończone 28 czerwca.
– W lipcu i sierpniu na linii nr 1 wymienimy zaś pojedyncze podkłady na stacjach Baby, Rozprza i Rokiciny – zapowiada nasz rozmówca. Bezpośrednim efektem tych działań ma być wzrost poziomu bezpieczeństwa. Ruch pociągów ma być też sprawniejszy.
Kiedy pojedziemy 160 km/godz.?
W dłuższym horyzoncie czasowym zysk dla pasażerów może jednak okazać się znacznie większy. – Dzięki prowadzonej inwestycji w przyszłości będzie możliwe podniesienie prędkości nawet do 160 km/godz. – stwierdza przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Póki co spółka nie podaje jednak żadnych konkretów, w tym przede wszystkim daty rozważanego przyspieszenia połączeń i zakresu innych robót, których podjęcie byłoby do tego niezbędne.
Linia nr 1 stanowi fragment historycznej Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Korzystają z niej przewoźnicy regionalni (ŁKA i Polregio) oraz PKP Intercity, które oferuje liczne pociągi dalekobieżne m.in. do Łodzi, Warszawy, Krakowa czy Bielska-Białej. Letnie roboty nie będą wiązać się z dużymi utrudnieniami dla podróżnych. Te ograniczą się głównie do przesunięcia godzin odjazdów. – Informacje będą dostępne na stronach przewoźników i w Portalu Pasażera – wskazuje Rafał Wilgusiak.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.